Stryktipset
Europatipset
Topptipset
Måltipset
Oddset
Powerplay
Bomben
Matchen
Lotto
Poker
Bolagsspel forumet Hittar du här. Dina bolagsspel hittar du här.
Hem > Forum > Liverättning.se > Synpunkter, frågor och förslag > Vad tycker ni om tävlingarna?
Sida 1 av 2   1 2
Ämne: Vad tycker ni om tävlingarna?

2013-02-10 09:37
Niklas

Är det lagom stora system?

Saknas det något?

Några andra ändringar som ni skulle vilja se?

2013-02-10 10:15
RingenGlömt

Känns helt klart som mycket kul och rolig grej. Vi som är här är ju smått galna i att vinna, så detta triggar ju lite extra också. Glad

2013-02-10 11:29
13Nicklas

Tycker du ska lägga tex 3 gränser 1rad-1000rader,1001-3000rader och 3001rader-6001 rader.

Tycker även att folk ska kunna trycka på bolagshållarens mail och maila om man vill vara med i bolaget.ju bättre bolagshållaren tippar ju fler personer vill då vara med.... :-)

2013-02-11 10:25
Molle

Håller med Nicklas. Att dela upp tävlingen med olika stora system blir ännu bättre

2013-02-13 08:35
hopphest

Jag ser att det är sorterat på antal rätt i första hand, vinstsumma i andrahand. 

Imo är det endast vinstsumman som är det intressanta.

2013-02-14 15:37
hugo1

jag skulle vilja se antalet spelade rader också, så man ser om spelet gått plus eller minus. lite trist att se vinsterna om man inte kan se spelade rader 

2013-02-16 12:32
Molle

Vad tycker admin om förslagen?

2013-02-16 15:37
Niklas

Tack för er input.  Har varit väldigt upptagen med mitt arbete under veckan så har inte hunnit kolla på liverättning så mycket.

När det gäller flera olika tävlingar med olika system storlek så är det definitivt något som går att göra. Däremot så vill jag avvakta lite för att se hur populära tävlingarna är innan jag gör ännu fler tävlingar.

Antal rätt eller vinstpengar som första sortering.  Detta är något vi har diskuterat mycket fram och tillbaka hur vi skulle göra och till slut kom vi fram till att antal rätt är det som vi tror blir bäst och anledningen till det är att vi gärna vill ha lite ändringar på vem som ligger i toppen på tävlingarna ganska ofta, risken om vi använder vinstsumma istället är att om någon får 13 rätt så kommer den personen att ligga etta under 10 veckor för att sedan bytas ut.

Om antal rader så har jag en liten annan funktion planerad för det.  Tävlingen är just bara en tävling, om man inte spelar alla rader så gör man det bara svårare för sig själv att komma högt.

Just nu håller jag på med ämdringar i tävlingen för att ledarna av de olika tävlingarna skall få en titel i chatten och på forumet.  Jag hoppas att jag har det klart till imorgon.

2013-02-16 16:00
13Nicklas

Jag tycker att det skulle varit en kollumn där man ser hur många spelomgångar som resultaten är på..

2013-02-16 16:29
Niklas

Det tyckte jag också, så det hade jag redan ändrat och det kommer i nästa uppdatering av siten.

2013-02-17 09:51
Niklas

Nu skall alla som leder de olika tävlingarna ha fått en titel som syns i chatten.

2013-02-19 12:22
Kullgren

Egentligen borde det väl handla om inspelade pengar för att leda tävlingarna? Antal rätt är ju ganska ointressant om utdelningen är 150 kr på tretton...

2013-02-21 16:09
Niklas

Jag förstår att man tycker att pengar är viktigare än antal rätt om man vill att tävlingen skall mäta "rätt" sak.  Men det handlar även om att göra tävlingen intresant och som jag skrev i mittitidigare inlägg så tror jag att den skulle bli ganska tråkig om en person får 13 rätt eftersom den personen då skulle ligga etta under alla tio veckorna med ganska stor sannolikhet.

En annan sak som jag håller på med just nu däremot för att göra tävlingarna lite mer förlåtande är att bara dina åtta bästa omgångar över de senast tio omgångarna kommer att räknas med.  Detta gör att det inte rä så farligt att missa en omgång om man skulle råka vara bortrest, missa ilämningstiden eller något liknande utan då har man fortfarande bra chans att vara med i toppen.

2013-02-22 10:09
Kullgren

Hur som helst är det en rolig ide, och det känns bra att du håller på att utvecklar tävlingen.

Vill även passa på och tacka dig för allt jobb du lägger ner.

2013-02-23 08:42
Niklas

Har precis uppdateratat liverättning.se.  De saker som är ändrade är:

• Bara de 8 bästa omgångarna räknas med av de senaste tio i tävlingarna.
  • Man kan se vilka system som ingår i tävlingar på systemöversiktssidan.
  • Man ser vilken placering i tävlingen, även placeringen efter förra omgången visas.
  • Antalet omgångar man har deltagit i tävlingen visas.
  • När man tittar på flera system samtidigt så går det att se vilken rad som hör till vilket system.
  Senast ändrad 2013-02-23 08:49 av Niklas

2013-02-27 23:42
Emil

När man går in på ett namn på topplistan så ser man dess spelade omgångar med antal rätt och ev vinst. Jag skulle vilja att det även var en kolumn där det stod hur många rader man tippat för på varje omgång. Jag tror det är många som tippar för mindre antal rader än vad som är max och då kommer man antagligen inte vara med i topp på listorna även om man är bra på att tippa. Om man skulle kunna få fram ett snitt på: antal rätt/antal spelade rader så får man ett betyg/snitt på hur bra man tippar även om man inte är med i toppen på listorna

2013-03-01 17:44
Niklas

Nu går det även att se antal rader man har spelat i de olika tävlingsomgångarna, bara nya omgångar som läggs till efter idag kommer att ha den informationen.

2013-03-01 18:45
13Nicklas

Jag tycker om 2st har samma poäng så ska den som har mest inspelade pengar ligga först....

2013-03-03 06:23
hopphest

Jag har två förslag på att kunna få en varierad "toplista" baserad på inspelade pengar.

• Det hade kunnat finnas (rättkungen) och (pengarkungen).
  • Eller att det helt enkelt endast gå på inspelade pengar, men det finns 3 priser... Kung, Prins å (bonde? ) el whatever...

Som det är nu är det bara pinsamt att vara kung...

2013-03-26 13:08
13Nicklas

Jag tycker om 2 eller 3st har samma poäng så ska den som har mest inspelade pengar ligga först....